Wat is dit voor apparaatje?

Kwam uit een scheepshoorn installatie.

Picture for question
een week geleden
in: Techniek
Antoni
een week geleden
@Jozuf, de oranje koperen spoel is in ieder geval een soort batterij. Zie hierover https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoel voor meer informatie.
jc54
een week geleden
Het is een of andere elektisch bediende schakelaar. Door een stroom(pje) door de spoel te sturen ontstaat in het miedden (de kern) een magnetisme dat het contactpunt (het koperen plaatje bovenop) aantrekt.
Moeilijk te zeggen wat het verder aanstuurt, maar die blauwe rond schijven zulle ongetwijfeld een functie hebben.
escape
een week geleden
@Antoni: Een spoel heeft niets te maken met een batterij.
Antoni
een week geleden
@escape, ja, sorry, blijkbaar had ik toch wat beter moeten opletten bij natuurkunde...

Geef als eerste antwoord