Wat is een goed recept voor Brabantse worstenbroodjes?

Ik wil voor zondag a.s. worstenbroodjes serveren voor bij de soep. Voor ongeveer 15 personen. Ik zoek het originele recept. Op internet vond ik wel recepten, maar ik wil graag een recept van een echte kenner.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Een Brabants Worstenbroodje kun je goed maken met witbroodmix. Maak dat recept volgends de verpakking en maak de vleesvulling met de volgende ingrediënten:
vulling:
-gemengd gehakt
-1 sneetje wittebrood
-1 ei
-peper en zout
-nootmuskaat
Maak rolltjes van het gehakt in een plakje deeg. Maak de naden goed dicht en bestrijk ze met;
-water
-1 eierdooier

Laat ze een poosje rusten voordat ze de oven ingaan:
200 gr en ongeveer 25 min

Beetje laten afkoelen en warm eten met mayo of ketchup.

Het is een heel gemakkelijk recept.
Gebruik je bladerdeeg dan heet het: saucijzenbroodje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hey Loenie...

Een recept voor Brabantse Worstenbroodjes heb ik niet,maar is het een idee om in kant en klaar croissantdeeg een worstje te doen en dan te bakken?
Of doe een worstje in een blaadje bladerdeeg en dit bakken,is ook erg lekker....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb wel een recept voor gewone worstenbroodjes voor je eventueel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
komt ie:
voor 8 broodjes-250 gram bloem-5 gram zout-7 gram verse of gedroogde gist-150 ml water-25 gram boter.
bloem en zout mengen-kuiltje maken in het bloem-de gist aanmengen met het water(lauw) en de gesmolten boter-in het kuiltje schenken-de massa vermengen,kneden tot een soepel deeg-afdekken en op een warme plek laten rijzen circa 30-45 minuten-het deeg uitrollen en verdelen in 8 gelijke (vierkante) stukken.Elke plak om een (Frankfurter) worstje rollen en aan drukken-de broodjes met losgeklopt ei bestrijken-baktemperatuur:260 graden Baktijd 15 minuten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat denk ik ook....nou..ik weet het wel zeker! succes loenie!
Zo maak is ze zelf ook altijd:

http://www.youtube.com/watch?v=64M3J6BO22s

Smakelijk eten!